|
ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΑΔΙΑΚΟΠΗ [1ο μέρος τριλογίας]
Τιμή:
15.00€
Στο έργο αυτό και Α΄ μέρος της τριλογίας μας, οι Πατέρες μας εξηγούν κατ’ αρχήν τι ακριβώς είναι η μετάνοια, πόσο απαραίτητη είναι στη ζωή μας, ποιες είναι οι μεγάλες της ωφέλειες για μας, τι πραγματικό πλούτο αποκτούμε απ’ αυτήν, ότι είναι το δεύτερο βάπτισμα και η τρίτη γέννησή μας.
Μας τονίζουν πόσο φιλάνθρωπος είναι ο Θεός, πόσο πολύ μας περιμένει, πόσα κάνει ο ίδιος για την επιστροφή μας και πόσο χαίρεται για τον καθέναν από μας που επιστρέφει.
Επομένως πόσο μακάριος είναι εκείνος που μετανοεί κι έχει τη μετάνοια κανόνα της ζωής του.
Επιπλέον μας αναφέρουν πόσο φοβερό είναι όταν αδιαφορούμε γι’ αυτήν και περισσότερο όταν δεν θέλουμε να μετανοήσουμε, βυθιζόμενοι έτσι στο πλήθος των κακών, αλλά και της οργής και των τιμωριών του Θεού.
Τα επιχειρήματά τους είναι αδιάσειστα, τα παραδείγματά τους διδακτικότατα, ο λόγος τους όντως Πνευματοφόρος, ευχάριστος και συναρπαστικός.
Το έργο αυτό είναι το Α΄ μέρος της τριλογίας ("ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΑΔΙΑΚΟΠΗ Α΄ το θεωρητικό μέρος", "ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΑΔΙΑΚΟΠΗ Β΄ το πρακτικό μέρος" και «ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ Η ΛΥΤΡΩΤΙΚΗ») .Στην τριλογία μας αυτή, μιλούν 45 θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας, το συνολικό δε έργο προλογίζει ο μακαριστός Οσιολογ. Μοναχός Μωυσής, γνωστή πνευματική μορφή του Αγίου Όρους και πολυγραφότατος συγγραφέας.
- Εισαγωγή
- Πρόλογος
- ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
□ Κανένας δεν είναι αναμάρτητος, παρά μόνον ο Θεός.
□ Γενικά περί μετανοίας σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη
- ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ;
- ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ;
- ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ
- α. Είναι ευεργεσία του Θεού στη ζωή μας!
β. Ήρθε με την πρώτη παρακοή εκεί στον Παράδεισο!
γ. Είναι δεύτερο βάπτισμα και η τρίτη γέννησή μας!
δ. Είναι γνώρισμα της Πίστεώς μας!
ε. Είναι η αρχή της πνευματικής ζωής!
στ. Είναι η υψηλότερη αρετή, απαραίτητη για όλους!
ζ. Έχει πολύ δύναμη!
η. Θεραπεύει τελείως τα πάντα!
θ. Συντρίβει το έργο του διαβόλου!
ι. Μας καθαρίζει απολύτως!
ια. Είναι το χωνευτήρι της αμαρτίας!
ιβ. Ωστόσο πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά!
- ΟΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΦΘΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ!
α. Διορθώνει κάθε κακία!
β. Ανανεώνει!
γ. Ελευθερώνει!
δ. Ομορφαίνει την ψυχή και τη ζωή μας!
ε. Εξευμενίζει τον Θεό απέναντί μας!
στ. Απομακρύνει αμέσως τις τιμωρίες Του!
ζ. Μας αμείβει πάντοτε!
η. Σώζει!
θ. Τελειοποιεί τον άνθρωπο!
ι. Κι ακόμη…
- ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ…
α. Εκπίπτουμε της εποπτείας του Θεού!
β. Υποφέρουμε!
γ. Παραμένουμε στο σκοτάδι και αμαρτάνουμε!
δ. Δεν υπάρχει περίπτωση να σωθούμε!
ε. Είμαστε αναπολόγητοι!
στ. Καταδικαζόμαστε αιώνια!
ζ. Δεν μπορούμε να λάβουμε μέρος στη Θεία Κοινωνία!
η. Κι ακόμη…
- Ο ΘΕΟΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
- α. Η μακροθυμία του Θεού είναι μεγάλη και ιδιαίτερα στους αμαρτωλούς!
β. Είναι αργός στην τιμωρία και γρήγορος στη σωτηρία!
γ. Είναι πάντοτε έτοιμος να μας συγχωρήσει, αρκεί κι εμείς να κάνουμε κάτι!
δ. Μας δίνει πάντοτε πολλές και μεγάλες ευκαιρίες!
ε. Για τον ίδιο λόγο επιτρέπει και τις δοκιμασίες!
στ. Όταν επιστρέψουμε λησμονεί τα περασμένα!
ζ. Δεν παραβλέπει ακόμη και τη μικρή μας μετάνοια!
η. Γίνεται μεγάλη χαρά στον Ουρανό για κάθε μετανοούντα!
- ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ;
α. Ο Θεός σταματά να μας δίνει ευκαιρίες μετανοίας!
β. Μας περιμένει μεγαλύτερη τιμωρία!
γ. Είμαστε αξιοθρήνητοι!
δ. Ο αμετανόητος λογίζεται ως αχάριστος κι αγνώμων!
ε. Ο αμετανόητος έχει ως ένοικό του το διάβολο!
- ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΤΑΝΟΕΙ
- ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΘΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ!
- ΟΙ ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΜΑΣ!
- ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΠΟΡΙΕΣ
α. Πως σωζόμαστε;
β. Κι αν δεν με καταδικάζει σε κάτι η συνείδηση;
γ. Κι αν λόγω της συνήθειας στην αμαρτία δεν μπορώ;
δ. Πως γνωρίζουμε ότι ο Θεός μας συγχώρεσε;
ε. Κι αν πέσουμε πάλι στο ίδιο αμάρτημα;
στ. Αν κάποιος σταματήσει την αμαρτία, είναι αρκετό αυτό προς μετάνοια;
ζ. Μας βοηθούν οι προσευχές των αγίων;
η. Γιατί ενώ ο Θεός είναι συγκαταβατικός, τελικά μας τιμωρεί αυστηρά και αιώνια;
θ. Γιατί ευεργετούνται απ’ τον Θεό εκείνοι που δεν μετανοούν;
ι. «Δεν μπορώ να επιδείξω τέλεια μετάνοια»!
ια. Τι πρέπει να κάνουμε μετά την αμαρτία;
- Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ: ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ!
- ΚΙ ΑΚΟΜΗ…
α. Επειδή υπάρχει ανάσταση γι’ αυτό θα υπάρξει και η κρίση!
β. Να απομακρυνόμαστε όχι μόνο απ’ την αμαρτία, αλλά και απ’ τους αμαρτάνοντες!
γ. Μας ωφελούν εκείνοι που μας επιτιμούν για αμαρτίες!
δ. Ποτέ να μην χλευάζουμε κάποιον για αμαρτίες, αντίθετα να δεχόμαστε να χλευαζόμαστε!
- Επίλογος